KoffieDuo

Opzoek naar het perfecte kopje Espresso

De Starbucks 'Red Cups’ zijn officieel gearriveerd

- En dit jaar ietsjes minder rood van kleur -

Starbucks Red CupHoewel de feestdagen, voor de meeste mensen, nog lang niet in zicht lijken te zijn. Is het koffie nieuws, van de afgelopen week, al wel heel erg (kerstachtig en) feestelijk te noemen. Een goed voorbeeld hiervan is Starbucks. Zij brachten deze week naar buiten dat de speciale feestelijke ‘Red Cups’ weer terug zijn van (te lang) weg geweest. Dit nieuws zorgde wereldwijd voor een hoop enthousiaste reacties, maar kreeg ook (bijna net zo traditioneel) een hoop kritiek. De reden? De Red cups blijken ook dit jaar weer iets van hun rode kleur te zijn verloren.

Nieuw ontwerp Starbucks Red Cups

Het is november, wat betekend dat het aftellen tot aan de feestdagen is begonnen. Aftellen tot een tijd van gezelligheid, van lekker eten en drinken, en natuurlijk een tijd vol talloze sinterklaas en kersttradities.

Voor het laatste hoeven koffieliefhebbers gelukkig niet lang te tellen. De ‘wereld van koffie’ zit namelijk vol met (pre) kersttradities die het wachten aangenaam maken, waaronder de traditionele rentree van Starbucks feestelijke ‘Red Cups’.

Alhoewel..., Dit jaar ziet deze traditie er toch nog net even anders uit, want in plaats van de klassieke heldere rode feestelijke bekers, geeft Starbucks dit jaar bekers uit die je zelf kunt inkleuren.

"De bekers van dit jaar zijn opzettelijk op deze manier ontworpen om onze klanten aan te moedigen er hun eigen kleuren en illustraties aan toe te voegen"

Zegt Leanne Fremar, uitvoerend creatief directeur van Starbucks in een persbericht. Zij vervolgd:

"Wij houden van het idee dat iedereen de beker van dit jaar helemaal naar eigen smaak kan aanpassen."

Nieuw ontwerp Starbucks Red Cups logischer dan het lijkt

Starbucks RedCups 2015 2016 2017

Hoewel er hoogstwaarschijnlijk een hoop mensen zullen zijn die even moeten wennen aan het ontwerp van de nieuwe bekers, en het lijkt of Starbucks met deze bekers afstand neemt van de jaarlijkse ‘rode beker traditie’, komt het ontwerp toch iets minder uit de lucht vallen dan je in eerste instantie zou kunnen denken.

Starbucks klanten gebruiken hun bekers namelijk al jaren als creatieve uitlaatklep - bijvoorbeeld door deze zelf van allerlei tekeningen en decoraties te voorzien - en sluiten vrijwel volledig aan op de 13 verschillende (door klanten ontworpen) bekers van vorig jaar.

De illustrator van de feestelijke bekers is dit jaar Jordan Kay van Starbucks Creative Studio. Hij zegt over het ontwerp;

“Ik vond het een leuk idee om handen te gebruiken als centraal middelpunt van het ontwerp, een symbool van verbinding, liefde en van vreugde geven aan anderen”.

Gelukkig is dit jaar niet alles anders

Liefhebbers van ‘de Starbucks feestdagen klassiekers’ kunnen opgelucht adem halen. In tegenstelling tot de bekers is er, wat de inhoud betreft, (gelukkig) weinig veranderd aan de jaarlijkse Starbucks tradities.

Dit betekend dat wij vanaf nu weer allemaal kunnen genieten van de feestelijke klassiekers zoals de Gingerbread Latte, Toffee Nut Latte en de Fudge Hot Chocolate - en het wachten op de feestdagen toch net weer een beetje leuker is geworden. 


Dit bericht delen: