Nespresso klaagt Espresso club aan
Het Israëlische koffie bedrijf Espresso Club wordt aangeklaagd door Nespresso nadat zij een George Clooney lookalike gebruikten in hun reclame. Het Israëlische koffie bedrijf, Espresso Club, gebruikte een dubbelganger Clooney in een advertentie die zij hadden voorzien van een disclaimer met de boodschap dat de man “niet George Clooney is.” Clooney is het officiële gezicht van Nespresso.
Nespresso Israël zag de humor van de advertentie niet in en eist 40.000 euro aan schadevergoeding en dat de reclame direct wordt stopgezet.
Espresso Club heeft als reactie gegeven dat de grap met de Georgle Clooney look-a-like was gericht op klanten die op zoek zijn naar een “informele” koffie-ervaring en dat de reclame op een grappige manier wilde verwijzen naar Nespresso.
De advertentie van Espresso Club toont de grijsharige Clooney lookalike na het verlaten van een winkel met in zijn hand een Nespresso lijkende tas.
Nespresso Rechtzaken
Het is niet voor het eerst dat Nespresso (onderdeel van Nestlé) en rechtzaak aanspant tegen een aanbieder van alternatieve nespresso capsules. In het verleden heeft Nespresso meerdere keren via rechtzaken geprobeerd de exlusiviteit van hun Nespresso capsules te beschermen. Een rechtzaak ter bescherming van hun reclames is zover wij weten nog niet eerder voorgekomen.
Links de George Clooney look-a-like en rechts de echte George Clooney