Blog

Te gast bij de introductie van JDE Promesso

Op 1 september had ik (wegens een griepje niet als compleet DUO) het ware genoegen aanwezig te zijn bij de presentatie en lancering van het nieuwe internationale koffieconcept Promesso. Promesso is een nieuw koffiesysteem van Jacobs Douwe Egberts (JDE) gericht op en gemaakt voor de zakelijke markt.

Op koffieduo.nl delen wij ‘normaal’ alleen onze indrukken en ervaringen over consument koffie en zetsystemen, maar door het grote aantal ondernemers en de verrassende kwaliteit en luxe van Promesso kon een bericht over deze introductie echter niet ontbreken.


 Kwaliteitskoffie uit een koffiemachine

Opmerking KoffieDuoOmdat koffie uit een automaat (heel zacht gezegd) meestal geen ‘heerlijk bakje koffie’ oplevert kon ik niet wachten tot wij het eerste kopje uit deze machine mochten proeven. De smaak ervaring benoem ik om die reden voor het eerst dan ook eerder dan het ontwerp en luxe.

Tijdens de introductie werd direct duidelijk dat de Promesso koffiemachine (wat ons betreft) voorzien is van een luxueus design. Een punt wat van belang is – met name voor de doelgroep waar deze machine voor ontworpen is, maar ondergeschikt aan de smaak van de koffie. De slogan van Promesso is “Why compromise?” een tikje gewaagde slogan lijkt voor een koffiemachine in het segment ‘koffieautomaat voorop de werkvloer’.’


Promesso maakt slogan waar

Op het moment dat ik een slokje nam van mijn (door de machine gezette) persoonlijk gecreëerde latte machiatto was mijn eerste gedachte en uitspraak “ik wil deze machine voor thuis”. Mijn latte smaakte precies zoals ik hem had uitgekozen. De smaak, sterkte en de kwaliteit van melkschuim deed denken aan een kop koffie zoals ik deze ken uit horeca gelegenheden op geen enkele wijze aan ‘automaat koffie’. De Slogan “Why compromise?” maakt deze machine volgens mij dan ook volledig waar.

JDE toont met de Promesso koffiemachine aan dat ook koffie op de werkvloer van uitstekende kwaliteit kan zijn.


Promesso – alle luxe in een modern design

JDE introduceert met de Promesso een koffiemachine die op het uiterlijk gebied perfect past binnen de huidige trend van strakke lijnen en modern design. De machine is (doormiddel van verlichting) volledig af te stemmen aan iedere mogelijk denkbare huisstijl. Het uiterlijk straalt luxe uit waardoor de machine op een subtiele manier opvalt.

Ook op het gebied van luxe heeft JDE geen compromissen gesloten. Een van de opvallendste voorbeeld hiervan is het feit dat de machine is voorzien van een volledig knoploos touchscreen bedieningspaneel.

Het bedieningspaneel geeft toegang tot een zeer uitgebreid koffie keuze menu waarin onder anderen de volgende opties beschikbaar zijn:

  • De optie om zelf de sterkte te bepalen van het kopje koffie
  • De optie om zelf variatie aan te brengen in de hoeveelheid melk en melkschuim
  • De optie om zelf het formaat te bepalen van de gekozen koffievariant

Deze instelling kunnen daarnaast direct worden toegevoegd aan jouw persoonlijke koffie profiel welke is onderverdeel in drie verschillende tijdsperiodes. Hierdoor is het mogelijk om de machine zo in te stellen dat hij per gebruiker op ieder moment van de dag weet welke koffie variant hij of zij het graagst drinkt inclusief de eerder gekozen intensiteit, volume en hoeveelheid melk(schuim).

Opmerking KoffieDuoDeze machine is zoals gezegd gericht op de zakelijke markt en brengt doormiddel van deze persoonlijke instellingsmogelijkheden een unieke luxe.


Gabriel Macht het gezicht van Promesso

Voor het gezicht van Promesso vroeg JDE niemand minder dan Gabriel Macht. Macht (met name bekend door zijn rol als advocaat zonder compromissen in de populaire advocatenserie Suits) twijfelde geen moment en verbond zijn naam aan het merk.

“Ik ben uitgesproken in mijn stijl en in mijn smaak. Dat geldt ook voor de koffie die ik drink. Met Promesso kan ik mijn eigen koffiecreatie maken, afgestemd op wat ik wil. Zo kan ik elke dag genieten van mijn favoriete koffie: een espresso die smaakvol, stijlvol en betrouwbaar is. Zonder compromissen en allesbehalve standaard. Dat past helemaal bij de manier waarop ik graag in het leven sta en daarom heb ik geen moment getwijfeld om mijn naam te verbinden aan Promesso”, vertelt de televisiester.


Meesterlijke koffie en meesterlijke chef

Tijdens de presentatie van Promesso was ook chef-kok Peter Lute aanwezig (onder andere bekend van zijn rol als jurylid van MasterChef). Lute gaf tijdens deze lancering een demonstratie met foodpairing. Hierbij wordt door middel van geuren en aromaprofielen gekeken naar welke ingrediënten goed bij elkaar passen.

Speciaal voor deze lancering bereide hij twee verrukkelijke gerechten waaronder een gerecht van chocolade die qua smaak perfect past bij een espresso.

Smaak is voor de MasterChef van groot belang.

“Ik heb niet zoveel met recepten. Ingrediënten en producten kunnen namelijk per seizoen verschillen, waardoor een gerecht iedere keer weer anders is. Het is belangrijk dat je dingen proeft en daarbij zelf de hoeveelheden bepaalt.”


Koffie halen voor je collega’s was niet eerder zo leuk en gemakkelijk

Deze machine is zoals gezegd gericht op de zakelijke markt en brengt doormiddel van deze persoonlijke instellingsmogelijkheden een unieke luxe.

Koffie halen voor collega’s is nog nooit zo makkelijk geweest omdat de machine het onthouden koffie voorkeuren (en door naast namen ook gebruik te maken van foto’s) en zelfs namen van collega’s overbodig. Iedere medewerker beschikt over de mogelijkheid om drie eigen koffie creaties aan zijn of haar profiel toe te voegen en in te delen in vooraf gestelde tijdsblokken. Op die manier bereid de machine op ieder moment van de dag de koffie variant naar keuze.

Voor welke doelgroep is de Promesso het meest ideaal?

JDE Professional mikt met Promesso op het hogere segment van de zakelijke markt. “Promesso is ontwikkeld voor bedrijven zoals advocatenkantoren en adviesbureaus, maar ook autodealers en modewinkels of beauty-salons. Ze willen de kwaliteit van verse bonenkoffie maar niet te veel tijd besteden aan het onderhoud van een espressozetsysteem”, vertelt Sander van der Linden, Marketing Director van JDE Professional Nederland. “Promesso biedt hen een uitgesproken koffiebeleving die even stijlvol als smaakvol is.


Ons oordeel over de Promesso koffiemachine

Wij zijn erg onder de indruk van deze machine. In eerste instantie door de kwaliteit van de koffie, maar daarnaast ook door het mooie design en de verrassende mogelijkheden. Deze machine vraagt slechts 7 minuten onderhoud per week waardoor de machine een waardevolle aanwinst zal zijn voor zowel grote kantoren als kleine bedrijven. Het enigste nadeel van de Promesso is het feit dat niet iedereen direct in staat zal zijn om van deze machine te genieten. Dit geluk zal in het begin zijn weggelegd voor medewerkers binnen organisaties die het belang inzien van kwaliteitskoffie en onder anderen zelfstandige ondernemers.

Wij hopen dan ook dat de Promesso een glansrijke carrière tegemoet mag zien, niet in de laatste plaats omdat wij hopen dat een groot succes zal leiden tot een vergelijkbare machine voor de consumenten markt.


 

Gerelateerde berichten

Blog

KoffieDuo bij EditieNL

Het RTL programma EditieNL heeft op 9 oktober aandacht besteed aan espresso capsules die geschikt zijn voor Nespresso machines. Totaal
Blog Koffie

Koffie een stuk duurder

Slecht nieuws voor de liefhebbers van koffie (dus voor ons allemaal). Vandaag kwam het nieuws naar buiten dat consumenten binnenkort