Persbericht: SENSEO® lanceert Viva Café
Al sinds de introductie in 2001 heeft het SENSEO systeem de wereld van het koffiezetten totaal veranderd. Tot vandaag zijn er wereldwijd meer dan 28 miljoen SENSEO koffiezetapparaten verkocht. De nieuwe SENSEO Viva Café is gebaseerd op één van de populairste series van de collectie. De nieuwe kleuren sluiten perfect aan op de laatste trends op het gebied van interieur design. Daarnaast is er een aantal innovatieve nieuwe eigenschappen, geïnspireerd door de kennis van echte barista’s, dat ervoor zorgt dat de favoriete SENSEO koffie van consumenten op een compleet nieuwe manier wordt bereid.
–Persbericht–
Het maximale uit de koffiepad
Om een echt goed en smakelijk kopje koffie te bereiden, moet ervoor worden gezorgd dat alle smaken en aroma’s, die verborgen zitten in elke koffieboon, vrij kunnen komen. Dankzij de innovatieve koffie boost technologie verspreidt de nieuwe SENSEO® Viva Café het hete water optimaal over de gehele SENSEO® koffiepad. Met het slimme ontwerp wordt voorafgaand aan het eigenlijke koffiezetten de koffiepad eerst bevochtigd met een klein beetje heet water. Dit zorgt ervoor dat de smaakstoffen de tijd krijgen om vrij te komen, voor een maximale koffiesmaak. Daarna zorgt een fijnere verdeling van heet water, vanuit 45 stralen wat voorheen 5 stralen was, ervoor dat de optimale hoeveelheid heet water over de gehele SENSEO® koffiepad wordt verspreid voor een overheerlijk kopje koffie.
Het water komt daardoor gelijktijdig in aanraking met alle 50 koffiebonen in de koffiepad, met als resultaat een vollere, rijkere smaak. Met behulp van de intensiteitsknop kun je kiezen tussen twee voorkeuren: een grote kop met de vertrouwde SENSEO®smaak, en een kleiner kopje waardoor de smaak krachtiger zal zijn.
Breng meer kleur in elk koffiemoment
Bij SENSEO® streven we er voortdurend naar om ons productaanbod te laten aansluiten bij de nieuwste interieurtrends.
Naast de kleuruitvoeringen Red, Deep Black, Star White en Black Titanium is de SENSEO® Viva Café nu ook verkrijgbaar in een aantal pastel- en metallic-tinten, zodat je kunt kiezen uit in totaal tien verschillende varianten.
Speelse tinten als Mineral Green (mint groen) en Blue Pavone (petrol) geven je keuken een subtielere en meer volwassen sfeer, terwijl het zachtere Lychee Pink⁴ voor een vrouwelijker uitstraling zorgt. Titanium of Silver passen bij een eigentijdse en sobere inrichting, terwijl Rose Copper⁵ – geïnspireerd door de koper trend binnen interior design– zorgt voor een elegant appeal.
“Elke tien seconden verrijkt iemand zijn of haar leven door een SENSEO® in de keuken te zetten en zo te ontdekken waarom wij de grootste aanbieder van koffiezetapparaten van Nederland[4] zijn”, aldus Roxane Rutumalessy, Marketing Manager Coffee Benelux.
“Door goed te luisteren naar wat onze gebruikers willen, hebben we onze koffiebereidingsmethode aangepast, zodat de consument een vollere, rijkere smaak kan ontdekken. Daarom hebben we onze welbekende SENSEO® Viva Café vernieuwd, zodat mensen de vrijheid hebben om meer van koffie te genieten en elke dag iets anders kunnen proberen.”
Nieuwe koffiesmaak SENSEO® Espresso
De smaakbeleving van de Viva Café is helemaal compleet met de nieuwe koffiemelange SENSEO® Espresso. Speciaal voor liefhebbers van een aromatische en krachtige koffie in Italiaanse stijl.
Deze variant is een toevoeging aan de SENSEO® Originals range, met op dit moment 6 varianten; SENSEO® Classic, Strong, Extra Strong, Decaf, Mild en Mocca Gourmet. De SENSEO® Viva Café en de SENSEO® Espresso koffiepads zijn nu verkrijgbaar.