Douwe Egberts

Senseo(pads) in een vernieuwd jasje

In een tijd waarin wij als consument steeds meer keuzevrijheid hebben om te kiezen voor een koffie (zetmethode) die bij ons past, is het voor koffiemerken belangrijker geworden om zich te blijven ontwikkelen en te vernieuwen.

Dat Nederlands meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie merk Senseo dit begrijpt bewezen zij onlangs tijdens de introductie haar compleet vernieuwde productlijn – Senseo Originals. De productlijn bestaat uit zes producten: Classic, Mild, Strong, Extra Strong, Mocca en Decaf. Naast deze vernieuwing van blends zijn ook alle Senseo-verpakkingen in een nieuw jasje gestoken.


“Dit is de grootste herlancering sinds Senseo in 2001 een geheel nieuwe koffiecultuur introduceerde en het merk is nog altijd enorm populair. Zo gebruikt 40 procent van de Nederlanders dagelijks een Senseo-apparaat en worden er elke dag ruim 5,2 miljoen koppen koffie mee gezet” – Mathieu Meyer, marketing manager Senseo.

Senseo – vernieuwde blends

De smaakvoorkeuren van de Nederlandse consument zijn door de jaren heen veranderd. Hierbij is volgens food-trendwatcher Hans Steenbergen een duidelijke trend zichtbaar richting eenvoud en puurheid.

“Mensen eten en drinken steeds bewuster en hebben behoefte aan pure ingrediënten. We gaan weg van het ingewikkelde en richten ons op het eenvoudige. Dat zie ik ook bij koffie; mensen gaan voor het primaire product. Het genieten van de pure smaak van koffie.”

De nieuwe Senseo blends zijn volgens Senseo aangepast aan de smaakvoorkeuren van dit moment. Hierbij is ook rekening gehouden met de herkomst en samenstelling van bonen, de wijze en de duur van branden, maar ook de maling van de bonen.

Senseo – vernieuwde namen

Na jaren gewend te zijn geweest aan benamingen zoals ondermeer “Regular” en “Dark Roast”, kan het even wennen zijn om opnieuw de juiste smaak variant te herkennen die past bij de eigen koffie voorkeur. Om snel vertrouwd te raken met de vernieuwde namen hieronder een klein overzichtje van de nieuwe Senseo classic varianten:

Regular > Classic
Mild Roast > Mild
Dark Roast > Strong
Extra Dark > Extra Strong
Mocca Gourmet > Mocca Gourmet
Decafé > Decaf
Senseo – vernieuwde verpakkingen
SENSEO variaties nieuwe verpakkingen

“Bij Senseo vinden we het belangrijk dat verpakkingen herkenbaar en actueel blijven. We willen de vernieuwde verpakkingen nog meer laten aansluiten op het merk van nu en de richting die we willen inslaan.” – Mathieu Meyer, marketing manager Senseo.

De Senseo classic lijn heeft nu eenzelfde strakke en kleurige uitstralingen als de intense, cappuccino en cities varianten. Hierdoor is het complete assortiment Senseo varianten niet alleen direct herkenbaar, maar is deze ook volledig aangepast aan deze tijd en voorbereid om nog jaren lang mee te gaan.


 

Gerelateerde berichten

Douwe Egberts

L’OR Espresso capsules

Douwe Egberts staat al jaren bekend om zijn heerlijke filter en Senseo koffie. Na het succes van de Senseo Pads
Douwe Egberts

L’or Espresso: Nieuwe (N)Espresso capsules

Nadat Nespresso onlangs haar vaste assortiment Nespresso capsules met drie ‘nieuwe’ varianten heeft uitgebreid volgt nu ook L’OR EspressO deze