KoffieDuo

Opzoek naar het perfecte kopje Espresso

Blog

Nederlandse acteurs in expositie koffieportretten (Persbericht)

L OR goudenstrekenUtrecht, 16 september 2016 - Op de Neude in Utrecht is de opvallende expositie L’OR Gouden Streken gepresenteerd. In aanloop naar het Nederlands Film Festival (NFF) dat woensdag 21 september van start gaat, onthulden bekende Nederlandse acteurs Imanuelle Grives en Terence Schreurs portretten waarop zij zelf – en andere bekende filmacteurs - prijken. De portretten zijn geschilderd door de Frans-Nederlandse kunstenaar Anthony Vauléon met L’OR ESPRESSO koffie, hoofdsponsor en gouden partner van het NFF. De expositie L’OR Gouden Streken is van 21 tot en met 30 september 2016 te bewonderen in het NFF Festivalhart in het Oude Postkantoor op de Neude in Utrecht.

Lees verder...

Limited Edition Nespresso Cafezinho Do Brasil

Cafezinho Nespresso

Traditie getrouw brengt Nespresso ook dit jaar een speciale limited edition Nespresso Capsule uit.
Dit keer is deze eer toebedeeld aan de capsules "Cafezinho Do Brasil" en is deze vanaf nu beperkt beschikbaar in Nederland.
Zoals de naam al doet vermoeden vind de koffie die gebruikt wordt in deze Nespresso capsules zijn oorsprong in Brazilië. Deze beschrijving van deze capsule maakt direct ons (in ieder geval) direct nieuwschierig en luidt als volgt "Een intense en sensuele espresso met een aangenaam bitter accent". 

Lees verder...

Limited Edition Sumatra - Jones Brothers Coffee

Sumatra Jones Brothers CoffeeVanaf onze eerste kennismaking met de Jones Brothers (N)espresso capsules zijn wij liefhebbers van hun bescheiden (maar zeer diverse) assortiment espresso capsules. De intense en verrassende smaak varianten uit het Jones Brothers assortiment zijn dan ook vrijwel direct een vast onderdeel geworden van onze (N)espresso voorraad.

Naast het ‘standaard’ assortiment koffiecups voegt Jones Brothers ook regelmatig een tijdelijke Limited edition toe aan hun assortiment. Vaak is dit een verrassende smaak die net even anders is. De huidige Limited edition ‘Sumatra’ voldoet wederom volledig aan de beschrijving van ‘anders en opvallend’ maar is (net als eerdere varianten) ook ‘verrassend smaakvol’ te noemen.

Lees verder...

De'Longhi Dolce Gusto Stelia

Dolce Gusto SteliaWat is een De'Longhi Dolce Gusto Stelia

De De’Longhi Stelia is een koffiemachine met een hyper modern design, gemaakt om te worden gebruikt met Dolce Gusto capsules. De De’Longhi Stelia (ontdekten wij na veel googlen) is gelijktijdig geïntroduceerd met Dolce Gusto’s andere design pronkstuk de Krups Dolce Gusto Drop. De De’Longhi Stelia en de Krups Drop zijn beiden geïnspireerd op de vorm van een druppel koffie. Het ronde onderwerp van de bovenkant is bij beiden machines dan ook erg vergelijkbaar. De overeenkomst stopt echter bij het gebruik en de ronde bovenkant. Wat er voor gezorgd heeft dat (ook) de De'Longhi Dolce Gusto Stelia opvalt, uniek is en echt een machine is voor mensen die houden van een modern (bijna futuristisch) design.

Lees verder...

Het eerste 2-in-1 SENSEO koffiezetapparaat (persbericht)

Senseo Switch HD7892Elk moment van de dag verdient z’n eigen koffie, en iedereen heeft daarbij zijn persoonlijke voorkeur. De SENSEO® Switch van Philips maakt dat nu mogelijk. Met het eerste 2-in-1 SENSEO® koffiezetapparaat kunnen consumenten met een druk op de knop kiezen of ze een pot filterkoffie voor een groter gezelschap willen zetten of slechts één kopje voor zichzelf. Dat kan met één van de vele koffiepads uit het uitgebreide assortiment kwaliteitskoffie van SENSEO®, de meest gedronken ‘single serve’ (éénkops) koffie in Nederland.

Lees verder...

Het perfecte kopje Espresso in je eigen bedrukte kartonnen koffiebeker - Advertorial

kartonnen koffiebekersAls ondernemer denk je ongetwijfeld aan de inzet van promotiematerialen voor uw klanten. Brochures, flyers, pennen, vlaggen, etc. Ook weleens gedacht aan uw koffiebekers tijdens het zetten van een espresso? Gaat u vaak fysiek het gesprek aan met uw klanten onder het genot van een bakje koffie? Gun uw klanten niet alleen de lekkerste espresso, maar maak vooral zelf ook als ondernemer een smaakvolle indruk.

Lees verder...

Starbucks opent nieuwe speciale store op Schiphol

Starbucks The PavilionVoor ons voelt een bezoekje aan Starbucks altijd als een speciaal 'uitje', mede veroorzaakt door het feit dat wij helaas in een 'Starbucks vrije' omgeving wonen. Dat een bezoekje aan Starbucks nog specialer kan, ervaarde wij tijdens de opening van de nieuwe speciale Starbucks store The Pavilion op schiphol.

The Pavilion store, die op 25 april officieel zijn deuren opende, is met 470 vierkante meter de grootste Starbucks store in een luchthaven in de Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) regio, en is tevens de 2500ste store in de regio. Deze vestiging is extra speciaal omdat het de eerste store in Nederland is die het Starbucks Evenings menu aanbiedt, alsmede Starbucks Reserve® koffies, sommige van de meest zeldzame small lot koffies vanuit de hele wereld.

Lees verder...

Starbucks Chilled Classics

Goed nieuws voor Starbucks liefhebbers die houden van icecoffee; Aan de Starbucks Chilled Classics lijn is onlangs de smaak Caffè Americano toegevoegd. Met de toevoeging van Caffè Americano, bestaat de lijn met Chilled coffee to-go varianten nu uit vijf verschillende smaak variaties. Alle Starbucks Chilled Classics varianten zijn gebaseerd op de favoriete coffees uit de Starbucks coffee houses. Geen Starbucks in de buurt? Geen probleem, het hele assortiment van de Chilled Classics zijn namelijk verkrijgbaar in de supermarkt. 

Ondanks dat Ice Coffee natuurlijk het beste smaakt op een warme zomerse dag, konden wij niet wachten de nieuwe variant uit te testen. Gelukkig bleek wachten niet nodig doordat wij (blij) verrast werden door het bericht dat wij alle varianten via het Insiders programma mochten uitproberen en uitdelen. 

Lees verder...

De komst van het groene koffiedrinken - Advertorial

StascafeDe komst van het groene koffiedrinken 100% biologisch afbreekbare espressocapsules: sinds kort bestaan ze!

Nespresso® doet haar best. Met een recyclingprogramma en overtuigende webpagina’s over milieuvriendelijke en eerlijke handel geeft de espressogigant haar klanten een beter gevoel over de grote hoeveelheid afval die deze manier van koffiedrinken voortbrengt.

Lees verder...

Bio energie uit koffiedik (persbericht)

koffiedik energieKoffie; je krijgt er energie van, maar je kunt er ook energie van máken. Dat is wat SUEZ en Koffie Recycling Nederland (KRN) voor ogen hadden toen zij nieuwe circulaire oplossingen ontwikkelden voor de verwerking van koffiedik. Zij gaan zich samen inspannen om uit het restproduct van de meest gedronken drank van Nederland energie te halen.

Hiervoor hebben SUEZ en KRN het startsein gegeven voor landelijke inzameling van koffiedik bij horeca en kantoren. De koffiedik wordt omgezet in bio-pellets die geschikt zijn als brandstof voor pelletkachels. Daarnaast wordt gekeken naar andere toepassingen voor de verwerking van koffiedik, zoals de productie van bio-plastics en het creëren van een voedingsbodem voor champignons.

Lees verder...