KoffieDuo

Opzoek naar het perfecte kopje Espresso

Nespresso en Bijenkorf uit elkaar

nespresso boetiekNespresso heeft besloten zijn vestigingen in de warenhuizen van de Bijenkorf te sluiten. Met dit besluit komt er einde aan de in 2006 gestarte samenwerking. Begin volgend jaar zullen alle vestigingen uit de Bijenkorf winkels verdwenen zijn en zal Nespresso de focus (nog meer) gaan leggen op eigen winkels. De verandering is de komende tijd direct zichtbaar doordat Nespresso de komende maanden direct vijf nieuwe Nespresso boetiek vestigingen zal openen.

Focus op eigen winkels

"De Bijenkorf gaf ons een platform om met onze doelgroep in contact te komen. Ze hebben ons groot deel van de huidige consumenten aangereikt. Maar de afgelopen jaren zijn experimenten gedaan met eigen winkels en daar gaan we mee door", verklaart topman Mark Ruijgrok de beslissing om de verkooppunten te sluiten aan De Telegraaf. Hij voegt er wel aan toe dat er in de toekomst nog nieuwe samenwerkingen met de Bijenkorf mogelijk zijn.

Niet uitsluitend online verkrijgbaar

Nespresso geeft aan binnen hun eigen winkel concept de nadruk niet op de verkoop te willen leggen, maar op de ervaring: klanten moeten er voor alles kunnen proeven. "Het moet een zintuiglijke beleving worden. Offline is echt nodig. We zien heel duidelijk de behoefte naar meer tastbaarheid. Het is wel heel afstandelijk als onze koffie alleen online wordt aangeboden, dan mis je een deel van de emotie." Nespresso speelt hiermee in op de verschuiving van het imago van koffie, dat meer en meer mikt op een publiek dat koffie als levensstijl ziet.

Nederlanders kopen steeds vaker koffie in kleine porties, in plaats van in bulk. Op dat vlak is Senseo nog steeds marktleider met 31 procent, op de hielen gevolgd door Nespresso met 27 procent


Dit bericht delen: